Přihlášení a informace 2025

Informace pro zájemce o účast na 65. mezinárodní vojenské pouti do Lurd

7.jpg

Duchovní služba AČR a Vojenská lázeňská a rekreační zařízení, příspěvková organizace (dále VLRZ) zvou vojáky, studenty vojenských škol, občanské a státní zaměstnance ozbrojených sil ČR k účasti na vojenské pouti do Lurd, která proběhne ve Francii ve dnech 16.-18. května 2025. Přihlášení je možné do 14. března 2025.

Následující informace budeme průběžně doplňovat a upravovat na základě informací francouzských organizátorů. Poslední aktualizace proběhla 5. února 2025.

 

Program pouti

6.jpg

Program pouti má reprezentativní charakter, proto se ho všichni vojáci účastní v uniformách. Ubytovaní v hotelu ve služebních uniformách 97 a ubytovaní ve vojenském táboře v uniformách 95.

Pátek 16. května 2025

odpoledne      příjezd do Lurd, ubytování, volný program (prohlídka města)

večer               otevření vojenského tábora a přesun na zahajovací ceremoniál 
                        mezinárodní zahajovací ceremoniál /bazilika sv. Pia X./

Sobota 17. května 2025

 dopoledne     společná fotografie, modlitba a zapálení svíce za české vojáky
                        česká mše
                        česká křížová cesta
odpoledne      volný program (např. vystoupení vojenských hudeb na různých místech města, výlet lanovkou na vrchol Pic du Jer)
večer               průvod světla se svícemi

Neděle 18. května 2025

dopoledne      mezinárodní mše a zakončení pouti /bazilika sv. Pia X./
odpoledne      odjezd z Lurd

Kdo se může účastnit?

2.jpg

Žadatelem o účast na vojenské pouti může být pouze voják z povolání, občanský či státní zaměstnanec ozbrojených sil a maximálně 2 členové jeho rodiny. Dále voják aktivní zálohy, studenti vojenských škol bez rodinných příslušníků.

Pro účely této pouti je pojem rodina definován §71 odst. 5 zákona č. 221/1999 Sb. (zjednodušeně manžel/manželka, druh/družka a nezaopatřené děti).

Účast rodičů či sourozenců není bohužel možná. Není ani možné, aby se pouti účastnil samostatně pouze rodinný příslušník.

Doprava

Leteckou přepravu účastníkům poutě zajišťuje vlastními prostředky ministerstvo obrany. Upozorňujeme, že se jedná o mezinárodní let a platí zde stejná pravidla jako u komerčních letů. Není proto možné přepravovat nebezpečné látky, nože, zbraně, tekutiny atd. Bližší bezpečnostní informace naleznete např. na webu ČSA.  

Ubytování

Ubytování je zajištěno ve 2* hotelu. Vojáci z povolání (bez rodinných příslušníků) a studenti vojenských škol mohou využít ubytování ve stanovém táboře francouzské armády.

Přímo v Lurdech bude po celou dobu trvání pouti přítomen delegát VLRZ.

Ubytování v hotelu

Předpokládaná cena pobytu je 5 450,- Kč za osobu.

Cena zahrnuje

  • občerstvení na palubě letadla;
  • dva noclehy se snídaní ve dvoulůžkovém nebo třílůžkovém pokoji hotelu Duchesse Anne;
  • účastnický poplatek - odznak účastníka 65. mezinárodní vojenské pouti.

Cena nezahrnuje

  • obědy, večeře;
  • cestovní pojištění (doporučujeme sjednat individuálně vč. pojištění storna).

Ubytování ve stanovém táboře

Předpokládaná cena pobytu je 1 450,- Kč za osobu. Stany jsou vybaveny lehátky, je nutné mít vlastní spací pytel.

Cena zahrnuje

  • občerstvení na palubě letadla;
  • účastnický poplatek - odznak účastníka 65. mezinárodní vojenské pouti.

Cena nezahrnuje

  • Stravu (snídaně, oběd a večeře), která je pro všechny ubytované v táboře objednána a každý účastník je povinen ji uhradit při příjezdu do tábora. Celková cena stravy ve vojenském táboře za celý pobyt nepřekročí 50 Eur.
  • cestovní pojištění (doporučujeme sjednat individuálně vč. pojištění storna).

Přihlášení k účasti na letošním ročníku

Chcete-li se účastnit letošního 65. ročníku mezinárodní vojenské pouti v Lurdách v termínu 16.-18. května 2025, stáhněte si z této stránky přihlášku.

Pečlivě si přečtěte informace uvedené na těchto stránkách, na přihlášce a smluvní podmínky VLRZ, které jsou nedílnou součástí přihlášky.

Řádně vyplněnou žádost-přihlášku odešlete nejpozději do 14. března 2025 Duchovní službě AČR, která provede po tomto termínu výběr účastníků. Prosíme o odeslání skenu na email: chaplaincy.czech@gmail.com v krajním případě poštou na adresu: Velení AČR, hlavní kaplan, Vítězné nám. 1500/5, 160 01 Praha 6. 

Vybraní účastníci budou Duchovní službou AČR vyrozuměni o své účasti emailem nejpozději 25. března 2025. VLRZ následně vystaví faktury a před odletem rozešle podrobné informace.

Dotazy

Pokud máte dotaz k vojenské pouti, neváhejte oslovit některého z vojenských kaplanů nebo nás kontaktujte na emailu chaplaincy.czech@gmail.com.

Těšíme se na setkání s Vámi při letošní 65. mezinárodní vojenské pouti do Lurd!

Přihláška a obchodní podmínky 2025